Form 5

Задание на 17 января 

Учебник стр. 13 упр.17 устно + письменно закончить предложения (смотри ниже)

Complete the sentences, speak about the UK:

1.The United Kingdom of ... ... and ... ... is the official name  of... .

2. It consists of ... .

3. Their capitals are ... .

4. The UK is an ... state. The two main islands are ... .

5. The UK is separated from the continent by ... and ... .

6. It is washed by ... in the north and ... in the ... .

7. More than 56 million ... . Many of them live in ... .

People of different nationalities live in the UK. People from England are ... . People from  Scotland are ... . People from Ireland are ... . People from Wales are ... . They speak ..., ..., ... and ... languages.

8. Everyone in the UK speaks ... . 

9. The flag of the UK is the ... . It is made up of ... .

 


13 января 

 Reported Speech / Indirect Speech 

(Косвенная речь)

«Direct speech» или прямая речь — это слова какого-либо человека, передаваемые буквально так, как они и были произнесены. На письме прямая речь выделяется кавычками, а после слов, вводящих прямую речь, ставится запятая.
She says, "The lessons begin at 9 o’clock." – Она говорит: «Занятия начинаются в 9 часов».

«Indirect speech» («reported speech») или косвенная речь — это речь, передаваемая не слово в слово, а только по содержанию, в виде дополнительных придаточных предложений, при этом запятая, отделяющая слова говорящего от прямой речи, и кавычки, в которые взята прямая речь, опускаются.

She says  (that) the lessons begin at 9 o’clock.

Как правильно перевести информацию из прямой речи в косвенною?

1. Утверждения.

(+)   J say  (that)  J V

Nick says that he wants to play football


(-)J say (that) J ¡not V

Nick says that he doesn't  want to play football

Now try yourself:

1) "He works in a bank."

2) "Julie doesn't like going out much."

3) "I don't have a computer."

4) "They never arrive on time."

5) "We often meet friends in London at the weekend."

6) "David doesn't have any children."

7) "I don't go to the gym very often."

8) "Lucy owns three flats in the city."

9) "I never get up early on Sundays."

10) "Jill meets her boyfriend at the cinema every Friday night."

11) "We don't travel much."

12) "John doesn't live in Japan any more."

13) "They work in Hong Kong."

14) "I have to work until seven or eight pm every night."

15) "I don't want to go to the theatre next weekend."

16) "We like working in Paris."

17) "She doesn't have enough time to do everything."

18) "Tony hates mushrooms."

19) "They often go on holiday in July."

20) "I live in New York."

 

2. Просьбы, команды   ! (+/-)


J ask / tell  J to V1

Nick asks his friend to give him a pen.

Nick tells his brother to tidy the room.

  

J ask/tell J not to V1

Nick asks his mother not to help him with his homework.

Nick tells his little brother not to make noise.

 

Note: 

1. При передаче просьб или команд в косвенной речи глагол SAY меняется на ASK (просьба) или TELL (команда)

 

2.В косвенной речи, при передаче просьбы, вежливые фразы, типа Please, Could you please, Would you mind...., опускаются. То есть передаётся только смысл.

 

Could you, please, give me this book?
Nick asks me to give him this book.

 

Now try yourself:

 

1) "Please help me carry this."

2) "Please come early."

3) "Please buy some milk."

4) "Could you please open the window?"

5) "Could you bring the book tonight?"

6) "Can you help me with my homework, please?"

7) "Would you bring me a cup of coffee, please?"

8) "Would you mind passing the salt?"

9) "Would you mind lending (giving) me a pencil?"

10) "Could you possibly tell me the time?"

11) "Do your homework!"

12) "Don't smoke!"

13) "Don't be late!"

14) "Go to bed!"

15) "Tidy your room!"

16) "Wait here!"

17) "Don't do that!"

18) "Eat your dinner!"

19) "Don't make a mess!"

20) "Do the washing-up!"





Задание на 27 декабря 

Написать письмо Деду Морозу 




Задание на 25 декабря 

Принести Новогодние шапки, повторить песни и стихи,  кто не рассказал пересказ , быть готовыми.

Задание на 23 декабря 

The Earth is in Danger

 Закончить предложения и выучить их. 

1. The 22nd of April is ... .

2. People all over the world ... . They try and  ... .

3. Water is very important... , but very little water on Earth ... . In many rivers and lakes the water is ... . Even fish die ... . 

4. Lake Baikal is  ... . The lake is very beautiful but ... . 

5. People have changed ... . The climate has become ... .

6. Some people's activities do ... . People cut down ... . Many animals and plants ... .

7. Modern plants and factories ... .This is bad because ... .

8. People must protect  ...  and save ... .



Задание на 20 декабря 

стр. 135 упр.22 Работаем с текстом и новыми словами стр. 132-133 

Слова повторить , На вопрос 7 ответить письменно (написать список  действий, благодаря  которым мы можем спасти нашу Планету)

 OUR PLANET EARTH

Read correctly:

 1

 [ ˈklaɪmət ]  [prəˈtekt ] maɪld ]  [ˈpɒsəbl ]  ɪmˈpɒsəbl]

 [ˈfæktəri]briːð] [hɑːm] [breθ]  [ˈhɑːmfʊl] [ˈhɑːmləs]


 2

[ˈtemprətʃə]  [ækˈtɪvətɪ ] [ˈdrɪŋkəbl ]  [ˈfreʃwɔːtə]   [ˈprɒbləm]   [dɪˈstrɔɪ]   [səˈvaɪv]


OUR PLANET EARTH

climate     [ ˈklaɪmət ]  

protect [prəˈtekt ]

mild     maɪld ] мягкий

possible [ˈpɒsəbl ]  возможный

impossible ɪmˈpɒsəbl]  невозможный

factory  [ˈfæktəri]   фабрика

breathe briːð]   дышать

harm   [hɑːm]     вред

 

mild - milder - the mildest

    a mild answer                     __ mild cheese

    a mild climate   a dry climate    a harsh climate

 

It's possible to learn English well.

It's impossible to be in two places at the same time.

 

to breath- breathed

to breathe hard   to breathe deeply

breathe in   вдохнуть            breathe out  ???

 

breath_   дыхание

hard breath   weak breath  loud breath

 

to protect smb / smth from ...

 

harm   a lot of harm   to do harm    to do no harm

harmful   harmless


EARTH DAY

 

1. When do people celebrate Earth Day?

2. Why do people celebrate Earth Day?

3. What do people do on that day?

4. Why is it important to plant trees?

5. What is a car free day? Does it help the Earth?

6. What is recycled art competition?

7. Think and write  a list of things every person should do to help the Earth.!!!!!!!!!!

 

provide - снабжать

recycle - перерабатывать

drop litter - бросать мусор

recycle rubbish - перерабатывать мусор

 


Задание на 18 декабря 
 стр. 121 упр 17 новые слова  выучить.. Выбрать стихотворение в блоге и отчитать 


Задание на 17 декабря 
Выучить правило стр. 120   стр. 131 упр.10-11 письменно 

Passive voice in English

Пассивный залог в английском языке. 

Пассивный залог – это ситуация, когда подлежащее в предложении, «кто» или «что», делает действие не само, а испытывает действие на себе. Кто выполняет действие нам не всегда важно, более важен результат.

Окно было закрыто (окно не закрывало само себя).
Дом был построен отцом и дядей (дом не сам себя строил).


Общая формула образования страдательного залога

Present Simple Passive:

Present Simple Passive



  • Vegetables are grown in greenhouses – Овощи выращивают в теплицах
  • Butter is made from milk – Масло делают из молока




Проверь себя:

Упражнение 1Fill in the verb is or are.
1. Grammar rules ... always learnt by heart.
2. Rare animals ... protected in many countries.
3. This scarf ... made by my granny.
4. Animals in the reserve ... fed two times a day.
5. The same shirts ... worn by all the members of our team.
6. New  books ... shown in our library.
7.  Many towns ... described in this book.
8. Dinner ... always cooked by my mother.
9. This place ... crowded on Sunday.
10.                 Our village ... surrounded with a forest.
11.                 This city ... visited  by many people.
12.                 Our house ... made of wood.
13.                 Pupils ... given textbooks by the teacher.
14.                 The holiday ... celebrated every year.



Полезные фразы для обсуждения текста или проблемы:

I will tell you about... – Я расскажу Вам о…
At first – Во-первых
First of all – Прежде всего 
Аs far as I remember/know… – Насколько я помню/знаю…
If I'm not mistaken… – Если я не ошибаюсь… 
Everybody knows… – Все знают, что…
Frankly speaking – Честно говоря
To say the truth – По правде сказать 
In fact – На самом деле
Getting back to the topic – Возвращаясь к теме
In addition… – В дополнение… 
I would like to add that – Я бы хотел добавить, что…
By the way – кстати, между прочим
Let me think… – Дайте подумать…
I didn't like it at all. – Мне это не нравится вообще. 
It is great! I like it. – Здорово! Мне нравится. 
It’s really interesting. – Это действительно интересно.
I can’t say it's great. – Не могу сказать, что это здорово.
Not bad. – Неплохо.
I wish I knew… – Хотел бы я знать…
In my opinion – По моему мнению 
I think – Я думаю 
From my point of view – С моей точки зрения
Аs for me… – Что касается меня
I’m sure – Я уверен…
Оn the contrary – Наоборот 
To sum up… – Подводя итог, суммируя все вышесказанное
In general… – В общем…
In conclusion I would like to say… – В заключение я хотел бы сказать… 
So the main idea is that... – Итак, основная идея заключается в том, что…




















Задание на 13 декабря

Подготовиться к контрольной работе Повторить правило в рамке: стр. 65, стр.96-97, стр. 107-108

Задание на 11 декабря

Повторить правило в рамке: стр. 65, стр.96-97, стр. 107-108

Задание на 9 декабря

рассказать об исчезающих животных по упр 17 стр. 111 .  Пример ответа:

Begin like this: I'm going to tell you about disappearing animals.

1. People have lived ... .

2. They depend on ... .

3. Many animals and birds on the Earth ... .

4. Many of them are ... .

5. Tigers and elephants are ... They can kill ... .

6. People kill tigers to ... . But some people hunt tigers for ... . 

7. The result is ... . There are few Indian tigers left ... .

8. Modern life is bad for ... . 

9. The water is not ..., the air is not ..., they have no  ... .

10. We can find the names of ... animals, birds and fish in the Red book.

11. People must .... We must ... .

  To sum up, I want to say that it is very important to take care of  nature nowadays. 

    That's all I wanted to say. thank you for listening!



Задание на 6 декабря

Контрольное чтение текста стр. 112 упр.17 аудио 33. абзац.

Прослушать по ссылке:

https://drive.google.com/file/d/1kQK3ihljS2npCIjdHJu5WjMC6BwsGZpU/view?usp=sharing

Animals in Danger

danger /ˈdeɪndʒə/ - опасность

in danger

dangerous/ˈdeɪndʒərəs

depend on smb for smth /dɪˈpend/  - зависеть от ...

appear  /əˈpɪə

disappear  /ˌdɪsəˈpɪə/ - исчезать

disappearing animals  /ˌdɪsəˈpɪərin/

to be afraid of (I am / he is afraid of)

skin - кожа

price = money paid for something 

cut down trees - срубать

to hunt smb - охотиться

except /ɪkˈsept/  = but for - кроме

space to live =place to live

take special care  /ˈspeʃəl/   /keə/ особенно заботиться  о

Many animals and birds are in danger nowadays:



Begin like this: I'm going to tell you about disappearing animals.

Complete the sentences, use them to tell about animals in danger:

1. People have lived ... .

2. They depend on ... .

3. Many animals and birds on the Earth ... .

4. Many of them are ... .

5. Tigers and elephants are ... They can kill ... .

6. People kill tigers to ... . But some people hunt tigers for ... . 

7. The result is ... . There are few Indian tigers left ... .

8. Modern life is bad for ... . 

9. The water is not ..., the air is not ..., they have no  ... .

10. We can find the names of ... animals, birds and fish in the Red book.

11. People must .... We must ... .

 





Задание на 4 декабря 

стр.108-109 упр.11-12 слова выучить к диктанту

Задание на 3 декабря 

стр.108 упр.11 новые слова выписать и выучить . упр.12  прочитать


Задание на 2 декабря 

стр.106 упр.8 прочитать фразы. Составить свой диалог по аналогии упр.9, используя фразы упр.8 . Диалог наизусть по парам. 


27.11.24

Прочитать правило, ознакомится с конструкцией:

NEITHER ... NOR ... (ни ... ни)

Конструкция  neither … nor — переводится, как ни … ни, то есть ни один из двух. 

Это отрицательный союз, который соединяет однородные члены предложения. Nor, как правило, следует за neither, если они используются в одном предложении. Чтобы его употребление было более понятным, ниже представлено несколько примеров.

 

Neither Jimmy nor his friend answered the question Ни Джимми, ни его друг не ответили на вопрос.


 We bought neither books nor pencils 

 Мы не купили ни книг, ни карандашей. 

 

We brought neither green nor red apples —

 Мы не принесли ни зеленых, ни красных яблок.

Необходимо обратить внимание на то, что когда в предложении используется конструкция neither … nor, глагол употребляется в утвердительной форме (positive), хотя при переводе на русский глагол стоит в отрицательной форме. Все потому, что в английском языке двойного отрицания не бывает

1.    Neither the actor nor the singer was at the party.

2.    Neither Tom nor Lisa answered the phone.

3.    Neither the father nor the mother is  at home right now.

4.    Neither my friends nor I have had much time for fun since school started.

5.    Neither they nor we have enough money to go on vacation this year.

6.    Neither she nor the baby cried.

7.    She likes neither tea nor coffee.

8.    Neither this team nor that team is my favorite, I prefer soccer altogether.

9.    She neither looked nor sounded pleased to hear the news.

10. neither watch nor listen to the news.

11. He could neither eat nor drink.

12. I like neither apples nor bananas.

13. I felt neither warm nor cold.

14. I have neither a cat nor a dog.

15. I can see neither Tom nor Mary.


Ex:   I can both ski and skate.

 

         Both Ann and Bob like chocolate ice cream.

 

Use BOTH ... AND .... .

 

1. We like English and French.

2. Alex can ski. He can also skate.

3. My brother ate vanilla ice cream. He ate chocolate ice cream.

4. Ann went to school. Bob went to school too.

5. I see a dolphin. I see a fish.

 

2.                  Choose the correct variant:

1. Both/Neither Mozart and Beethoven were great composers.

2. Neither/Both Sam nor David studied English at university.

3. Neither/Both Tom and Lynn had a good time.

4. Both/Neither Pam and Ann are singers.

5. Neither/Both Ann and Liz are vegetarians.

6. Both/Neither Bill nor John is willing to help.

7. Neither/Both my aunt and cousin live on a farm.

8. Both/Neither Dan nor his brother can speak Chinese.

9. Fiona can both/neither drive a car nor ride a bicycle.






Задание на 27 ноября 

Пересказ текста 10-12 предложений 

 Give a talk about English-speaking countries. 

Remember to say:  

 

 - what English-speaking countries you know  

 - what language is the most important international language nowadays  

-  if English is different in different countries. Give examples.

 I'd like to tell you about English-speaking countries. 

It's not a secret that English has become an international language nowadays. People all over the world speak English. It is the language of sport, business, space,  computers and science. Besides, people will understand you practically everywhere if you speak English. So, you can use English when you travel. I learn English because firstly ..., 
secondly ...,        
thirdly ... .

  Great Britain, the USA, Canada, Australia and New Zealand are English-speaking countries. In these countries people use English as their native language. 

    English is a little different in these countries. Different words name the same things. For example, people live in flats in Britain and in apartments in the USA. They eat cookies and candies in the USA but biscuits and sweets in Great Britain. Children go to school in autumn in England and in the fall in America.

   To sum up, I want to say that it is very important to know English nowadays.

 

    That's all I wanted to say. thank you for listening!

Задание на 26 ноября

В тетрадях написать текст 10-12 предложений о важности изучения иностранного языка по примеру (смотри ниже)

 Give a talk about English-speaking countries. 

Remember to say:  

 

 - what English-speaking countries you know  

 - what language is the most important international language nowadays  

-  if English is different in different countries. Give examples.

 I'd like to tell you about English-speaking countries. 

It's not a secret that English has become an international language nowadays. People all over the world speak English. It is the language of sport, business, space,  computers and science. Besides, people will understand you practically everywhere if you speak English. So, you can use English when you travel. I learn English because firstly ..., 
secondly ...,        
thirdly ... .

  Great Britain, the USA, Canada, Australia and New Zealand are English-speaking countries. In these countries people use English as their native language. 

    English is a little different in these countries. Different words name the same things. For example, people live in flats in Britain and in apartments in the USA. They eat cookies and candies in the USA but biscuits and sweets in Great Britain. Children go to school in autumn in England and in the fall in America.

   To sum up, I want to say that it is very important to know English nowadays.

 

    That's all I wanted to say. thank you for listening!

 

Задание на 25 ноября 

Ответить на вопросы, выполнить задание с таблицей.

English-speaking countries:

 

1. What are English-speaking countries?

2. How many English-speaking countries are there in the world?

What are they?

3. Why do people learn English nowadays?

4. What are the most popular foreign languages in Russia?


Match the beginning and the ending of the sentences (1 – a, 2 – b):

1

English is the most

a

language nowadays.

 

2

People all over the world speak

b

in these countries.

 

3

English has become the most important international

c

practically everywhere if you speak English.

 

4

People will understand you

d

but in “autumn” in England.

5

Great Britain, the USA, Canada, Australia and New Zealand

e

and learn English as a foreign language.

 

6

English is different

f

are English – speaking countries.

 

7

People speak American English in the USA

g

but they live in “apartments” in America.

 

8

People live in “flats” in England

h

“biscuits” and “sweets” in Great Britain.

9

They eat “cookies” and “candies” in America but 

i

and British English in Great Britain.

 

10

Children go to school in the “fall” in America

j

popular language nowadays.

 





I learn English  because   I want to  travel  to foreign countries,...






Задание от 20 ноября на 22 ноября (пятница)

Повторить правило Past Continuous 

Выполнить тренировочные задания к тесту 


4   Yesterday at 6 p.m. we …………………………… (have) dinner.

5   Harry …………………………… (not listen) so he didn’t know how to do the exercise.

 Kate …………………………… (lie) on the beach and Anna …………………………… (eat) an ice cream.

7   Sam and Ryan …………………………… (smile) and Nancy (take) a photo of them.

8   Why …………………………… you and Zoe …………………………… (argue)?

9   Hannah was annoyed because a man on the train …………………………… (talk) loudly on his mobile.

10  At 1 a.m. Fred …………………………… still …………………………… (chat) with his friends on Facebook.


Задание на 20 ноября 

Выучить правило в учебнике стр.96-97 

упр.13-14 письменно 

Past Continuous 

 

Маркеры времени Past Continuous

·                     at that moment (в тот момент)

·                     when (когда)

·                     while (в то время, как)

·                     as (так как)

·                     all night (long) (всю ночь)

·                     all morning (все утро)

·                     all day (long) (весь день)

·                     last Sunday (в прошлое воскресенье)

 Example:

While I was doing homework,  Granny was watching TV(два одновременных действия)

While  Granny was watching TV, I was doing homework.

 

The pupils  were reading a text when Sam came into the classroom.  (одно действие прерывает другое)

When Sam came into the classroom, the pupils were reading   a text.

 

Задание на 19 ноября 

стр.98 - 99 упр.17 новые слова выписать, перевести и выучить 


15 ноября 

Задание на 18 ноября

стр.90 упр.27 заполнить таблицу в тетради письменно, используя таблицу на стр. 87-88

13 ноября 

Задание на 15 ноября 

стр. 84 упр. 19 пересказать текст (10 предложений выучить наизусть!!!) , используя план упр.20 на стр. 86

12 ноября 

Задание на 13 ноября 

Принести тетрадь в клетку 12 или 18 листов

Подготовиться к диктанту по транскрипции ( смотри стр.79-80  упр. 10 с)  слова) :

    1.[set] 

  2. [ˌekspləˈreɪʃn]   

  3. [ˈnæʃnəl] 

  4. [raɪz]  

  5. [ˌnæʃənˈæləti] 

 6. [ˈkjʊəriəs]  

7. [ɪkˈsplɔː]  

8. [ˈsepəreɪt] 

9. [ɪkˈsplɔːrə]        

 10. [kənˈtɪnjuː] 

    











11 ноября 

Домашнее задание на 12 ноября 


Конструкция USED TO. Правила использования и упражнения


Конструкция USED TO. Правила

1.    Конструкция Used to описывает регулярные действия или состояния В ПРОШЛОМ и переводится «когда то, бывало, раньше».

2.    Конструкция Used to используется только в прошедшем времени (Past Simple Tense), после нее используется инфинитив глагола с частицей to.

3.    Данная конструкция употребляется, когда говорящий хочет показать, что действие-инфинитив в настоящем времени данное действие уже не происходит.

ПРИМЕР: I used to go swimming a lot. — Я раньше много плавал (а сейчас нет).

Конструкция  used to используется с любым глаголом

Отрицательные и вопросительные предложения с конструкцией used to строятся также как в прошедшем времени Past Simple Tense.

ПРИМЕРЫ

  • I used to get up at seven but now I get up later. – Раньше я вставала в 7 часов, но теперь я встаю позже.
  • He didn’t use to wake up so early. –  Раньше он не просыпался так рано.
  • What time did you use to wake up when you worked in a hospital?–  В какое время ты просыпалась, когда работала в госпитале?

He used to go to restaurants.

He didn't use to go to restaurants. 

Did he use to go to restaurants?

 Упражнение №5 Письменно в тетрадях !!!!

  Упражнение 5. Переведите на английский.

1.    Бывало, он разрешал нам приглашать друзей (to invite our friends).

2.    Бывало, у нее были проблемы в школе.

3.    Бывало, они обсуждали свои проблемы.

4.    Бывало, мы ездили поездом.

5.    Бывало, они проигрывали.

6.    Бывало, я сердился на него.

7.    Бывало, они пели английские песни.

8.    Бывало, я встречал его в школе каждый день.

9.    Бывало, наши уроки начинались в 7.30.

10.    Бывало, они смотрели видеофильмы на уроках (in class).

 * * *


8 ноября

Домашнее задание на Понедельник!

стр.79-80 упр. 10 выписать новые слова, перевести и выучить их.

упр.11 устно 

6  ноября 

Домашнее задание!

стр. 77  упр.1  (выписать новые слова)

упр.2 письменно.  упр3 устно

  

5 ноября 

Домашнее задание!

учебник стр. 62-63 правило в рамке.

Выполнить тренировочное задание по ссылке

https://edu.skysmart.ru/student/lipotelehu

Задание на 24 октября 

стр.69 упр.16-17 устно

Задание на 23 октября 

стр.66-67 упр.12 а), b) выписать новые слова в словарь или тетрадь и перевести


Задание на 22 октября 

стр.60 упр.1 и стр.62 упр.6 письменно


Задание  на 21 октября выучить тему Travelling


Travelling


Remember to say:

-    if you often travel;

-         what means of travelling you enjoy most;

-         speak about your last travel

     I'd like to tell you about travelling. People like to travel to different places. Some people travel by car. Most people like to travel by plane or by train. I don't think many people travel on foot. The best season for travelling is summer as people have their holidays. Besides, the weather is usually fine. As for me, I travel once (twice, three (four) times a year.I prefer travelling by plane because I think it is the most comfortable way of travelling. It is the fastest one. 

My parents and I travelled to Moscow last summer. We went to Moscow from Kemerovo by plane. It took us 4 hours and a half to get there. We stayed at a hotel in Moscow. The hotel was expensive but the room was very comfortable. We went to different places and visited some really famous sights |saits|. I saw Red Square and the Kremlin. I liked it there very much. The trip was fantastic! 

That's all I wanted to say. Thank you for listening.

  

1) I have been to Thailand and Turkey. Both countries are unusual with hot climate.

 

2) I was in ...... . I was there with my parents.

 

 3) We got there by plane. We took a plane in Novosibirsk. It was not difficult to buy tickets.

 

4) It took us 7 hours and 15 minutes to get to Thailand from Novosibirsk .We stayed at a nice hotel there. The hotel was expensive but really comfortable. The people were friendly and the weather was fine. 

Задание на  17 октября четверг

Дополнительное задание для тех, кто сегодня получил на уроке оценку 3 !!!!

Еще раз проработать упражнения на Present Perfect

 (смотрим таблицу стр.171-173)

Раскройте скобки и поставьте глаголы в Present Perfect.

1.     John (write) his name.

2.     I (draw) a picture.

3.     The cat (drink) its milk.

4.     The tree (fall) across the road.

5.     John (give) his bicycle to his brother.

6.     You (make) a mistake.

7.     We (eat) our dinner.

8.     The train (go).

9.     I (tell) the truth.

10.         She (buy) bread.


Ответить на вопросы

ПРИМЕР. Are the rooms clean? (do) — Yes, Mother has done them.

1. Does she know the song? (learn)
2. Is breakfast ready? (cook)
3. Do you know how tasty the pie is? (eat)
4. Is she at home? (come)
5. Do you know the melody? (hear many times)
6. Can you speak on the subject? (read about it)
7. Is Ann on holiday? (go to Italy)
8. Are you ready with the report? (write it)
9. Can you finish this work?
(finish it)

 

Ответьте на вопросы, используя слово  just — только что  и слова, данные в скобках.

ПРИМЕР. Would you like to have something to eat?

(no/thank you/ I / just/ have dinner) — No, thank you. I have just had dinner.

1.    Have you seen John anywhere? (yes/ I/ just / see/ him)

2.    Has Ann phoned yet? (yes/ she/ just/ phone)

3.    Would you like to go for a walk? (no/ I/ just/ come home)

 

 

Составьте предложения с данными словосочетаниями о том, что уже сделано и что еще не сделано.

1.    drink coffee

2.    take the dog for a walk.

3.    clean the floor

4.    do the shopping

5.    wash the dishes

6.    have breakfast

7.    water the plants

8.    cook dinner

9.    do lessons

10.          paint the walls




Задание на 15 октября 

упр.59 упр.29 письменно 

Продолжаем учить неправильные глаголы:

begin - began - begun             (начинать)

become - became - become   (становиться)

come - came - come       (приходить)

do -did - done                  (делать)

drink - drank - drunk      (пить)

go - went - gone              (ходить)

run - ran - run                  (бегать)

sing - sang - sung            (петь)

swim - swam - swum    (плавать)

win - won - won             (выигрывать)


bring - brought - brought  (приносить)
buy - bought - bought      (
покупать)
catch - caught - caught      (
ловить)
fight - fought - fought       (
сражаться)
teach - taught - taught      (
учить)
think- thought - thought   (
думать)




Задание на понедельник 14 октября:

стр.171 выучить 3 формы глаголов 10 шт/ с (be- choose) знать перевод 

стр. 45 выучить правило. (+ смотри таблички в блоге )





https://edu.skysmart.ru/student/vaharoxoso


Задание на 10 октября 

стр. 44 упр. 5 Вставить пропущенные  слова.

стр. 46 упр.7 прописать все формы глаголов. 

стр. 45 правило в рамке: знать все маячки, знать как они переводятся.



Задание на 9 октября 

стр.44 упр.2 и 5 слова новые выписать в тетрадь

стр.43 упр.1  ответить на вопросы устно 


Задание на  8 октября 

Составить свой рассказ! Образец:

Give a talk on hobbies and interests. 

Remember to say:

-         why it is important to have a hobby

-         why different people have different hobbies

-         what hobby you would like to take up, why

 

I'd like to tell you about hobbies and interests. A hobby is something people like doing in their free time. It is very important to have a hobby because hobbies make our lives interesting, help to develop our talents, express our feelings and emotions.

There are a lot of hobbies nowadays. People choose their hobbies to their interests and tastes. Some people collect coins, stamps or toys. Other people do sports, draw, play musical instruments. 

As for me, my hobby is... . I would like to take up (заняться) ... . (I wouldn't like to take up a new hobby).

That's all I wanted to say. 

Thank you for listening.


Задание на понедельник 7 октября 

Сделать 

 Работу над ошибками                    Test (grade 5)                                   


 1.     She (to visit) her best friend yesterday evening.

 2.     I (to play) the piano every day.

 3.     They (to watch) TV at the moment.

 4.     Nina usually (to drive) to work.

       5. Where (you/to stay) last night?

1.    6. They (to watch) TV now.

1.     7. We always (to spend) the summer in New York. 

1.        8. (She/to stay) at her parents’ house 2 days ago?

9        9. Tim (study) a new language every year.

       10.She   (not to write) letters to her mother every week.

        11.Look at Tom! He (to ride) a horse.          

          12.The child (to go) to the park the day before yesterday.

        13. (You/to like) to eat vegetables?

        14.  What (you/to do) now? I (swim) in the river.

         15 They (not to have) a big and tasty breakfast last morning.

         16. In summer we usually (to go) to the seaside.

1.       17.  Father (not to read) a newspaper now.

        18. She (to see) her best friend last Saturday.


   Не забудьте про творческое задание по тексту про Дядю Оскара. 






 

Задание на 4 октября 

Повторить к входному тесту :

Past Simple 

Present Simple

Present Continuous




2 октября 

Дома : 

Выучить слова стр.35 упр.11 , выучить слова в рамочке стр. 35 (Look , read and remember)


30 сентября 

Дома:

стр.34 упр.8 задать вопросы письменно 

28.09.24

Дома:

стр.30-31 правило в рамке повторить . стр 33 упр.7 быть готовыми отвечать на вопросы


26.09.24

Дома: выучить записи в тетрадях. Учебник стр. 29-30  упр.1-3 устно 

25.09.24

Дома:

Выучить правило стр.30-31.Выполнить упр.1-3 смотри ниже письменно.

Упражнение 1.

Раскройте скобки и поставьте глагол в правильную форму.

1. She (to visit) her best friend yesterday evening.
2. They (to have) a big and tasty breakfast.
3. The child (to go) to bed at 10 p.m.
4. Where (you\to stay) last night?
5. (She\to stay) at her parents’ house?
6. The film (to be) very good.
I really (to enjoy) it.

Упражнение 2.
Поставьте глагол to be в правильную форму.

1. I (to be) mad because they (to be) late.
2. They (not\to be) able to come to us as they (to be) too busy at work.
3. The bags (to be) too heavy to carry.
4. It (to be) warm enough to stay outside without a coat.
5. I called Kate but she (not\to be) at her working place.
6. (To be) the dinner tasty?
7. When she called, I (to be) at the bathroom.

Упражнение 3.
Раскройте скобки и поставьте глаголы в нужную форму.

1. I (to see) how he (to go out) of the shop and (to head) to his car.
2. My mother (to work) in that company when she (to be) 25.
3. I (to start) jogging when I (to be) 15.
4. The joke was funny but nobody (to laugh).
5. What exactly (you/ to see)?
6. After work she (to take) kids home. They (to have) supper and (to watch) film before going to bed.

Past Simple (Прошедшее время ( last year, yesterday, last week)

Про­шед­шее про­стое время (Past Simple Tense) ис­поль­зу­ет­ся для опи­са­ния дей­ствий или со­бы­тий, ко­то­рые про­изо­шли в кон­крет­ное время в про­шлом. 

Маячки:

yesterday – вчера

the day before yesterday – по­за­вче­ра
last week/month/year – на про­шлой неде­ле (в про­шлом году/ме­ся­це)
hour/ten days/ two weeks/three months/five years ago – час/10 дней/две неде­ли/три ме­ся­ца/пять лет назад.

Эти со­бы­тия про­ис­хо­ди­ли в кон­крет­ное время в про­шлом. Это про­стые факты из про­шло­го.

Например:
Вы хо­ди­ли в школу вчера.

Ваши дру­зья ез­ди­ли к ба­буш­ке в гости на про­шлой неде­ле.

Ваши ро­ди­те­ли при­шли с ра­бо­ты три часа назад.

 

Чтобы ска­зать эти пред­ло­же­ния на ан­глий­ском необ­хо­ди­мо на­учить­ся об­ра­зо­вы­вать время Past Simple (про­стое про­шед­шее).

 

Об­ра­зо­ва­ние про­сто­го про­шед­ше­го вре­ме­ни у пра­виль­ных 

гла­го­лов

Dance – danced

Play – played

Skate – skated

Пример:

Katya danced yesterday. – Катя тан­це­ва­ла вчера.

Tom played football last Sunday. – Том играл в фут­бол в про­шлое вос­кре­се­нье.

Children skated a week ago. – Дети ка­та­лись на конь­ках неде­лю назад.

23.09.24

ДОМА:

Те, кто не рассказал My Typical Day, быть готовыми . учебник стр. 32-33 упр. 6 прочитать. упр. 7 письменно ответить на вопросы. 

20.09. 24 

Задание на 23 сентября : Рассказать  My Typical Day

стр.18 упр.3 и стр.23 упр.10 повторить слова к диктанту!!!

19.09.24

At home: стр.18 упр.3 и стр.23 упр.10 выучить слова к диктанту.

Составить рассказ о своем дне письменно в тетради, по образцу см ниже. 

  My Typical Day

Remember to say:   

- how much time you spend at school 

 - if you have some after-school activities 

 - what you usually do in the evening 

   I'd like to tell you about my typical day |tipikal|.

I am a pupil and I go to school, that's why I usually get up at 7 o'clock. I dress, clean my teeth, have breakfast and go to school. I usually have 5 or 6 classes. I spend 5 or 6 hours at school. Also, we have lunch after the first class.

 I have some after-school activities. I go to a Sports club (Music club, English club) after classes. (I attend a Music school/a Sports school after classes). I spend 1 (2, 3) hours there. We ... . (say what you do there).

As a rule, I come home at 4 o'clock. In the evening I do my homework, go for a walk , ... and ... . (play games, watch TV, read books etc.) I usually have a very busy day. I go to bed at 10/11 o'clock.

That's all I wanted to say. Thank you for listening.

 


18.09.24

At home:

Выучить слова упр 3 стр.18, упр.2 письменно ответить, слова в рамочке (см. ниже тоже выучить). Повторить правило стр. 18-19. 

Modern Conveniences:



a toaster


                                   a robot vacuum





A smart speaker



Повторить грамматику Present Simple

or Present Continuous

1. Не often (go) to the cinema. 2. They (watch) TV at the moment. 3. She (write) letters to her mother every week. 4. Nina usually (drive) to work. 5. Father (sit) on the sofa now. 6. Listen. The telephone (ring). 7. Tim (study) a new language every year. 8. We always (spend) the summer in York. 9. In summer we usually (go) to the seaside. 10. Look at Tom. He (ride) a horse. 11. He often (watch) birds in autumn. 12. Don’t ask me now. I (write) an exercise. 13. She usually (watch) television in the evening. 14. I (play) the piano every day.

 

 1. I (go) to school every day.  2. I (go) to the park now. 3. My sister (play) computer games every day. 4. Look! My sister (play) computer games. 5. We  (watch) our favourite cartoon at the moment. 6. We (not watch) TV on Sundays. 7.My dad (not make) lunch now. 8.  My dad  (make) dinner every evening.


16.09.24 

Учебник стр.18-19 правило в рамке , упр.4 письменно 


13/09/24

At home: Рассказать о семье  по образцу (смотри текст ниже)

My Family

 

 - who is in your family and what they do

 

 - what things you like to do together

 

  - if you have any family traditions  

 

 

 I 'd like to tell you about my family. 

I've got a big/little family. (We are a family of 4/5 / There are 5 of us in the family). I've got a mother, a ... , a ... , a ... .

My mother is a doctor. She works in a hospital. My father is a ... , he works ... .  

I'm a pupil. I study at school. My favourite subjects are ... .

 We are a friendly family and we like to spend time together. We usually go to the cinema or theatre, go for a walk, visit our Granny or watch TV  together.  (do sports, play games, travel etc.)

We have some family traditions. We usually celebrate New Year and Christmas together with our relatives and friends. We decorate a Christmas tree together and give presents to each other. 

To sum up, I want to say that I love my family very much. 


That's all I wanted to say. Thank you for listening.

 


12.09.24

At home: Рассказать о семье на примере упр.19 стр.14-15 (10 предложений) . Использовать прилагательные упр.23 стр.16. 


11.09.2024 

 At home (на четверг) : стр. 12 упр.12 слова к диктанту (знать определения) с14-15 №19 прочитать текст до конца, выделенный текст подготовить к выразительному чтению, упр.21 устно.

 

Текст слушаем по ссылке:

https://drive.google.com/file/d/1s5cfR_osGv96SKzWqjJWx08UmMPfFalm/view?usp=sharing


 09.09.2024 

 Задание на 11 сентября 

At home: стр. 12 упр.11 слова в рамке выучить, упр.12 выучить профессии, знать описание профессий. Прослушать упражнение по ссылке:

https://drive.google.com/file/d/15cl_U3pyUIOxDKeXr2T6xeD_u3I1_pvw/view?usp=drive_link



Начнём с тренировки произношения:

                          [ b ]

 

A big black bug bites a big black bear

                      but

A big black bear hits a big black bug.

 

Let's speak about jobs

 

N + -er, -or, -man:

 

a dancer, a singer, a driver

a doctor, a sailor, a tailor, an actor

a policeman, a fisherman, a milkman, a postman


07/09/2024

At home:

Домашнее задание: учебник стр .8 правило в рамке выучить , стр. 9 упр.8 устно.


06.09.2024




Have  & have got

I have a lot  of good friends.

I've got a lot of good friends.

 

I don't have a bicycle.

I haven't got a bicycle.

 

Do you have a tablet?

Have you got a tablet?

 

      I didn't have a computer. 

 !!! had no computer

      I didn't have a computer 

 

!!! Глагол have got  в прошедшем времени не употребляется

 

в прошедшем времени   have got → had

                                            haven't got → had no  / didn't have

 

 Домашнее задание !!!!

At home: выполни упражнение ниже письменно* в тетради.

Write what you have got now and what you haven't got (name not less than 3 things), what you had when you were a child and what you will have when you are a grown -up (взрослый).

ПРИМЕР:

EXAMPLEI have got many books now.

                      I haven't got a car.

                      I had a little kitten when I was a child.

                      I'll have a computer when I am a grown -up. 


05.09.2024 

учебник стр.4 упр.1 . ответить на вопросы,

 используя текст (смотри ниже) устно рассказать о себе.

My name (surname) is... .

I am (11, from Russia).

was born in Kemerovo on the fourteenth of September 2013 .

(My birthday is on the 5th of May.)

I live at number 10 Lenin Street in Kemerovo. My flat is number ... .

My telephone number is ... .

I am a pupil (a student).

I like ...\I dislike ... .

I've got a large/small family. (We are a family of 4/5 / There are 5 of us in the family). I've got a mother, ... , ... , ... .

My mother is a doctor. She works in a hospital.

I'm a pupil. I study at school. My favourite subjects are ... .

 


04/09/2024

Рассказать о летних каникулах, используя текст ниже.

Можно с презентацией .


I'd like to tell you about my summer vacation. It

was(great, wonderful, fantastic, fine, super, terrible, bad, boring, uninteresting, sad).

My family (friends) and I went to ... . We got there by ... . The weather was (fine, nice, rainy, stormy, sunny). We had a wonderful time there . I visited museums and art galleries, swam in the ... ,  walked a lot, played ... , watched ,,, , bought ... , listened ... , etc.

To tell the truth, I liked my summer vacation very much.



Комментариев нет:

Отправить комментарий